9.1.10

I survived the first week!

Alhamdulillah. Weekend dah pun. *phew*

Alahai, baru je seminggu, kena la beringat sket yg kau tu ada lg 4 bulan kat Cempaka ni! Stop daydreaming!! Buat homework!!! Study la wei~!!!! *apa2 je la*

Hm~

***

Isnin: 1st day of class thn 2010... dgn homework yg tak siap2 lagi... oops, kantoi la plak! Hai cikgu2 ku!!

Selasa: Tarik nafas... hembus nafas... dah mula belajar... *pening2*

Rabu: Oh~ perhimpunan sekolah!!! Grrrr!!

Khamis: Lalalala~ Esok last day utk minggu ni... *mula daydreaming*

Jumaat: Kelas hari ni mmg happening... sambut birthday Dr Hoole + yg lahir dlm bln ni... petang ada (tgk)badminton practice... aku ni sbg moral support team... hahaha... menambahkan kadar geek aku je... [update] Aku dpt jadual final exam... gulp!

Tarikh
Masa
Kertas
14 Mei
PM
Bio 5 (practical)
19 Mei
AM
Maths 4 (mechanics)
28 Mei
AM
Maths 3 (pure)
28 Mei
PM
Phys 4 (structure)
31 Mei
PM
Chem 5 (practical)
4 Jun
PM
Bio 4 (structured)
8 Jun
PM
Chem 4 (structured)
9 Jun
PM
Phy 5 (practical)

Wah! Paper yg kritikal (maths 3/fizik 4) hari yg sama!!!Bio semua paper hari Jumaat!! Tak nak paper PM (petang) nanti for sure kena tinggal solat Jumaat!!!

Sabtu: ???

***
Dah habis membebel~ Eh.. ada lagi da...~~~


Apa2pun minggu ni mmg hebat... perdebatan mahkamah pasal penggunaan "Allah" tu... mmg meletup dlm blog seantero nusantara Malaysia. Skrg ni nmpk Melayu-Islam dah terbahagi dua. Yang sokong isu tu dan yg tak sokong isu tu. Hey! No semantics here! Aku masih neutral ok! Apa2pun aku lebih kpd tak menyokong. Sebab? Aku setuju dgn quote Fakhruddin (senyum sket); sebabnya takut terjadi perkara2 yg buruk. Really. Anything can go! Majoriti blog yg aku baca, tak setuju gak, Tun Mahathir pun.

Sampailah tragedi 7/1 hari Khamis...

Aku tak suka nak panjang lebar lagi. Aku tak tau apa motif org/pihak yg buat benda ni. Mana mungkin org Melayu-Islam yg kuat pegangan agamanya, malahan yg berilmu tinggi? Mungkin ada pihak yg sengaja cari pasal atau ambil kesempatan dlm perkara ni? Aku tak nak kata perkara ni ada kaitan dgn isu penggunaan Allah. Absolutely! Aku tak nak orang Melayu-Islam kat Malaysia ni dicemuh org Malaysia sendiri. Aku tak nak benda ni dikaitkan dengan insiden Shah Alam thn lepas!!! Mesti ada dalang di sebalik dua insiden ni. WTF la korang ni yg suka buat kacau, mencalarkan imej Melayu-Islam! (sorry kasar gila)

Who knows? Allah knows. Hm~ Ya Allah, selamatkahlah kami hamba2-Mu yg lemah ini!

Sekadar pendapat~ STK



0 respons:

Post a Comment

Your Computer